Kivijalkaliikkeet luomassa joulumaailmaa Hyvinkään keskustaan

Lokakuussa me Hyvinkään kaupunkiyhdistys ja Hyvinkään yrittäjät jalkauduimme yhdessä keräämään joulunhengen luojia paikallisista keskustan kivijalkaliikkeistä. Kivijalkaliikkeitä houkuteltiin mukaan kuusikampanjaan, jonka tarkoituksena on tuoda valoa ja joulunhenkeä keksusta-alueelle valaistujen joulukuusien muodossa. Asiamme sai yrittäjien keskuudessa positiivisen vastaanoton ja kampanjaan ilmoittautuikin mukaan 26 kivijalkaliikettä keskustan alueelta. Kuuset toimitetaan liikkeiden oville ”avaimet käteen” -periaatteella Hyvinkään joulunavaukseen 3.12. mennessä ja ne valaisevat keskusta-aluettamme iloa tuoden aina loppiaiseen saakka.

Kampanjan ajatus lähti liikkeelle jouluvalojen tuomasta tunnelmasta ja haluttiin tehdä ratkaisu, joka on helppo, ekologinen ja tukee paikallisia yrittäjiä. Tästä muotoutui ajatus valaistuista ruukkujoulukuusista ja toimittajakin löytyi aivan nurkan takaa, kun paikallinen kuusituottaja Aksun joulukuuset lupautui toimimaan yhteistyökumppaninamme. Kuuset on siis ruukkukuusia, jotka istutetaan keväällä takaisin kasvupaikoilleen ja ne jatkavat eloansa ihan oikeiksi, isoiksi joulukuusiksi. Myös kuusen valot, jotka on asennettu kuusiin valmiiksi toimitusvaiheessa, on vuokrausperiaatteella ja tulevat käyttöön myös jatkossa.