Yhden Päivän Juttu 2022

Yhden Päivän Juttu on Hyvinkäällä vuosittain helatorstaisin järjestettävä kaupunkitapahtuma, joka kerää lapset, nuoret ja aikuiset viettämään laadukasta vapaa-aikaa erilaisten kulttuurielämysten parissa. Tapahtuman pääestradina toimii tällä kertaa TORILLE!-terassi kauppatorilla. Esityksiä ja muuta ohjelmaa on tarjolla myös museokeskus Taikassa, Hyvinkään musiikkiopistossa, Suomen Rautatiemuseossa sekä Villatehtaan alueella.

Tapahtuman kaikkiin kohteisiin on vapaa pääsy.

☀️

TORILLE!-terassi, Kauppatori 1

11.00 Musiikkiopiston oppilaat ja vanhemmat lavalla, johtaa Pauliina Raninen*
11.30 Linda Aaltosen muskarituokio alle kouluikäisille*
12.00 Aarne Alligaattori & Viidakkorumpu
13.00 Helatorstaibingo!
14.00 Wiihdeorkesteri Wiva* huonolla säällä Hyvinkääsalin aulassa

TORILLE!-terassin ravintolat palvelevat kello 11 alkaen, kauppatorilla lisäksi yhdistysten esittelypisteitä ja yhteistyössä Hyvinkään Omaishoitajat ry:n kanssa toteutettu Kultainen nuoruus -pop-up olohuone.

🥗

Kulttuuriterassi, Kirjastoaukio

Kulttuuriterassin virallisia avajaisia vietetään 27.5. Pääset kuitenkin tunnelmaan mukaan jo ennakkoon Yhden Päivän Jutun merkeissä. Kulttuuriterassi on avoinna kello 14–18 ja esiintyjät lavalla kello 15–17.

🍹

Kirjastoaukiolla myös Hyvinkään kirjastopalveluiden pop-up-kirjasto sekä onnenpyörä, josta voi voittaa pienen palkinnon.

🌺

Museokeskus Taika, Hämeenkatu 3

11–17 museokeskus avoinna, ilmainen sisäänpääsy.

Helatorstaina osana perinteistä Yhden Päivän Jutun ohjelmistoa museokeskus Taikan tiloissa Jussintorilla soi indiemusiikki, kun neljä paikallista tekijää yhdistävät voimansa.

Tule nauttimaan taiteesta kaikilla aisteilla!

14.00 Helmi Sipola
14.30 AWA
15.00 Emmy June
15.30 Katri O

🎼

Hyvinkään musiikkiopisto, Hyvinkäänkatu 1

15.00 Opet vapaalla, opettajakonsertti musiikkiopiston kamarimusiikkisalissa.

Mitä tekee musiikkiopiston opettaja vapaapäivänä? No tietysti konsertoi! Musiikkiopiston salissa monipuolisesti barokin triosonaatista jazz-standardeihin heittäytyvät Irina Kim, Pauliina Raninen, viulu, Sonja Ödner, Joanna Broman, Lassi Kouvo, piano, Matti Riutamaa, Meelis Milli, sähkökitara, Lauri Vaahtoranta, klarinetti ja Lassi Mäkeläinen, sello.

🎻

Suomen Rautatiemuseo, Hyvinkäänkatu 9

11–17 museo avoinna, vapaa pääsy.

Suomen Rautatiemuseo osallistuu helatorstaina Yhden Päivän Juttu -kaupunkitapahtumaan. Wanhat Saabit kokoontuvat Rautatiemuseon pihalle ja tavaramakasiinin alueelle noin klo 11–14. Tunnelmallinen Pakarituvan kahvikioski palvelee asiakkaita museon puistossa klo 11–16.30.

🌸

Villatehtaan alue, Kankurinkatu 4–6

10–14 Valvillan tehdasmuseo ja Hyvinkään Karjala-seuran museo avoinna, lettukahvila, Hyvinkään Posliininmaalaajat ry:n näyttely ja arpajaiset!

🌿

Villa Arttu

10–14 Taito Etelä-Suomen käsityö- ja muotoilukoulun kevätnäyttely Villa Artun galleriassa. Näyttelyssä on myös toiminnallinen työpajapiste.

10–14 Metsiä ja metsien väkeä, Villa Artun käytävägalleria.

10.15 ja 13.00 Nukketeatteri-ANNOS esittää ”Unelmien Lentonäytös!” -esityksen Villa Artun galleriassa. Esitys kestää noin 35 min ja soveltuu yli 3-vuotiaille.Unelmien Lentonäytös! on lämminhenkinen ja lennokas tarina yhteistyön merkityksestä. Tarina kerrotaan klovnerian ja objektiteatterin keinoin. Pääosassa ovat klovnien sydämellinen hassuttelu, fyysinen ilmaisu sekä musiikin luomat tunnelmat. Entä miten esityksessä lopulta päästään lentämään? Se onkin aikamoinen yllätys… Tule seuraamaan “Unelmien Lentonäytöstä” ja liitämään mielikuvituksen siivin yhdessä klovnien kanssa!

🎭

Kaupungintalon aula

15.00 OopperakonserttiBel Canton laulusolistit esittävät oopperakohtauksia ja aarioita. Pianistina Ari Vakkilainen. Laulajien valmennus Inari Gebhard. Vapaa pääsy, konsertin kesto n. 60 min.

🎼

Takomo

14.00 Hakasirkuslaiset näyttävät taitojaan Villatehtaan Takomolla.
Maksuton sisäänpääsy, tilaan on esteetön kulku.

🤹‍♂️

Tervetuloa yksin tai yhdessä Hyvinkään kulttuurielämysten pariin!

💛

YHDEN PÄIVÄN JUTTU 2022 -TAPAHTUMASIVU

YHDISTYSPAIKAT YHDEN PÄIVÄN JUTUSSA

Yhdistysten paikkavaraukset:
Hyvinkään kaupunkiyhdistys, viljanen.suvi@outlook.com
Muut tapahtumaan liittyvät asiat:
Hyvinkään kaupunki, outi.ruso@hyvinkaa.fi